Her finder du praktiske oplysninger, som er relevant for dig som bor i ejendommen.
Opslagstavlen
I hver opgang er der placeret en opslagtavle, der bruges til meddelelser til beboerne. Vær opmærksom på opslag.
Hvis du skal holde fest, skal du ifølge ordensreglementet hænge en seddel op tavlen, så dine medbeboere i opgangen er forberedt på evt. feststøj. Husk, at dette ikke fritager dig for at overholde ordensreglerne eller god naboskik.
Trappevask
Al regelmæssig trappevask bliver foretaget af et rengøringsfirma én gang om måneden.
Hvis du kommer til at spilde, tabe noget på trappen, eller gå ind med meget snavset fodtøj, bedes du gøre rent efter dig selv. Ingen har lyst til at se på jord, papir eller andet i 14 dage.
Kabel-TV
Alle lejligheder forsynes med kabel-TV og Internet af Norlys. Ændring af TV-pakke og Internetabbonement håndteres af de enkelte lejlighedsejer.
Administrator
Ejerforeningens økonomi administreres af Nordstjernens Ejendomsadministration, som fungerer som ejerforeningens kasserer og bogholder. Spørgsmål vedrørende betaling af fællesbidrag, betaling af varme o.l. kan rettes direkte til administrator.
Varmeaflæsning og varmeregnskab udføres af Palle Mørch A/S og spørgsmål vedrørende dette skal derfor stilles hertil. Aflæsning af vand og varme sker per 31. maj. Vand- og varmemålere er fjernaflæste og aflæsning sker derfor uden at der er behov for adgang til lejlighederne.
Bestyrelse
Ejerforeningen har en bestyrelse som er valgt af generalforsamlingen. Bestyrelsen kan kontaktes ved at bruge kontaktformularen.
Bestyrelsens opgaver omfatter blandt andet
- Varetage drift og forsvarligt vedlighold af ejendommens fællesdele.
- Sørge for forsikringsdækning.
- Føre kontrol med administrators dispositioner.
Administration af lejemål ved udlejning af lejligheder i ejerforeningen er ejernes anliggende. Lejere skal kontakte deres udlejer ved spørgsmål angående lejemålet eller ejendommen.
Gården
Gården og dens faciliteter er til afbenyttelse af ejere og beboere i ejerforeningen samt deres gæster.
I gården findes grill samt borde og bænke. Borde og bænke opbevares i kælderen i vinterhalvåret.
Ved indkørslen er der opstillet cykelstativ, men da pladsen er begrænset og cyklerne mange, skal det bemærkes at i kældrene er der tørt og godt for en cykel.
Vedrørende parkering af motorkøretøjer, se parkeringsreglement.
Græsslåning, fejning og snerydning varetages af et ejendomsservicefirma hver anden uge.
Postkasser
Der er opsat postkasseanlæg i bunden af hver opgang. Navneskilte til postkasserne laves ved at udfylde skabelonen her på siden, eller ved henvendelse til bestyrelsen.
Der må ikke smides papiraffald i opgangen. Hvis du ikke ønsker at modtage reklamer eller gratisaviser bør du tilmelde de "Nej tak til reklamer" ordningen som administreres af FK Distribution.
Nøgler til postkasserne administreres af de enkelte lejligheders ejere.
Renovation
Affald må IKKE henstilles i gården, da det kan forårsage lugtgener og tiltrække skadedyr - desuden har ingen lyst til at se på efterladt affald i baggården.
Du skal sortere og aflevere affald i de nedgravede affaldscontainere, som findes i Steen Billes Gade og på Vestre Fjordvej.
Det kan du aflevere i de nedgravede containere:
- Restaffald fra husholding
- Pap/papir
- Plast, metal og fødevarekartoner
- Glas
- Batterier
- Minielektronik
Alt andet affald skal du selv sørge for at bortskaffe. Dette omfatter blandt andet storskrald, haveaffald, byggeaffald, kemikalier, elektronik, batterier. Farligt affald fx spraydåser fra hårlak og barberskum, malingbøtter eller gasflasker skal afleveres på genbrugspladsen.
Hvis du har affald, som er for stort til skraldespanden under køkkenvasken, skal du skille dig af med det på nærmeste genbrugsstation, eller benytte dig af Nordværks gratis bestillerordning til stort affald (fx store papkasser, møbler, hvidevarer etc.).
På Nordværks hjemmeside kan du læse mere om affaldssortering og bortskaffelse af affald, finde genbrugspladser og bestille gratis afhentning.